2017 год можна назваць прарыўным для веларуху ў Беларусі. Адбыліся шматлікія рэчы, да якіх Мінскае роварнае таварыства імкнулася на працягу апошніх некалькіх гадоў. Актыватарам гэтых працэсаў стаў праект "Гарадскі роварны рух у Беларусі" пры фінансавай падтрымцы Еўрасаюза, які рэалізуецца Мінскім роварным таварыствам сумесна з Цэнтрам экалагічных рашэнняў.
Экспертная праца
У 2017 годзе ў краіне пачалася распрацоўка стандартаў па веласіпеднай інфраструктуры, пачалі пераглядацца правілы дарожнага руху, створаны праект веласіпеднай паласы на праезнай частцы.
Вялікая цікавасць да развіцця веларуху ёсць і ў мясцовых уладаў. У Мінску ў 2017 годзе быў створаны Савет па веларуху, у склад якога ўваходзіць і Мінскае роварнае таварыства. Шмат у чым гледзячы на прыклад Мінска падобныя саветы ствараюцца і ў іншых гарадах - Гродна, Брэсце, Магілёве, Оршы, Салігорску, куды экспертаў МРТ запрашаюць у якасці кансультантаў.
11 студзеня 2018 гадоў ў краіне афіцыйна прынялі рэспубліканскую канцэпцыю па забеспячэнні веларуху. Мінскае веласіпеднае таварыства было ўключана ў рабочую групу па яе распрацоўцы і многія прапановы экспертаў МРТ улічаны. Для таго каб экспертна падтрымаць мясцовых уладаў, Мінскае веласіпеднае таварыства адправіла ў аблвыканкамы свае прапановы па стварэнні абласных планаў рэалізацыі рэспубліканскай роварнай канцэпцыі.
Таксама ў 2017 годзе Мінскае веласіпеднае таварыства распрацавала стратэгічны план для Мінска да 2020 года.
Каб зрабіць працу экспертаў больш устойлівай ў 2017 годзе быў створаны сайт пра роварную інфраструктуру rovar.info. Тут змяшчаюцца канкрэтныя прыклады таго, як стварыць роварную інфраструктуру ў гарадах, а таксама інфармацыя аб кожным горадзе.
Мерапрыемствы
У 2017 Мінскае роварнае таварыства стала арганізатарам або суарганізатарам 28 масавых мерапрыемстваў, у тым ліку самых буйных з іх - велапарада "Viva ровар", Велазлёту, Еўрапейскага тыдня мабільнасці, Дня без аўтамабіля. Колькасць удзельнікаў гэтых мерапрыемстваў прыкметна павялічваецца, прычым радуе, што ў іх удзельнічае ўсё больш замежнікаў. Важна таксама адзначыць, што многія сталічныя мерапрыемствы "капіруюць" іншыя гарады і праводзяць свае падобныя івэнты, а гэта сведчыць аб тым, што ўзровень веласіпедызацыя ў цэлым у краіне расце.
Даследванні
У 2017 годзе было праведзена сацыялагічнае даследванне, якое дапамагло палічыць, колькі раварыстаў і ровараў у горадзе, а таксама ацаніць патэнцыял развіцця веларуху ў Мінску. Аказалася, што ровар ёсць у 40% дарослых мінчан і мінчанак, але не ўсе ездзяць часта. Гэта сведчыць аб тым, што патэнцыял вялікі і адна з задач на будучыню зрабіць так, каб як мага больш веласіпедыстаў ездзілі.
Таксама ў 2017 годзе каманда Мінскага роварнага таварыства правяла даследаванне гасцініц і хостэлаў на дружалюбнасць да раварыстаў і вызначыла спіс турыстычных аб'ектаў, у якіх ствараюцца ўмовы для велатурыстаў.
Кампаніі
У 2017 годзе МРТ пачало кампанію "Без колаўторквалак", накіраваную на стварэнне ў горадзе зручных велапарковак каля будынкаў грамадскага карыстання - крамаў, банкаў, пошты.
Акрамя таго ў 2017 годзе МРТ запусціла кампанію "Ровар і стыль" (#minskbikestyle) аб гарадской яздзе на ровар. Ідэя - паказаць, што ровар можа быць добрым дадаткам да іміджу, нягледзячы на сацыяльны статус і даход чалавека. Для язды на ровары па справах не патрэбна спецыяльнае адзенне або спецыяльны рыштунак. Першымі героямі фотапраекта сталі вядомыя беларускія журналісты, фатографы, грамадскія дзеячы, гарадскія служачыя і кіраўнікі беларускіх прадпрыемстваў. Кампанію таксама падтрымалі і іншыя гарады - Гомель і Гродна, запусціўшы свае акцыі #gomelbikestyle, #grodnobikestyle.
Валанцёрскія праекты
Пры Мінскім роварным таварыстве дзейнічае два яркіх валанцёрскіх праекта - Роварная школа і Велокухня Гараж 38.
У рамках добраахвотніцкай велошколы ў 2017 годзе было выпушчана больш за 100 вучняў і вучаніц. Хоць праект дзейнічае ўжо 4-ы год, у 2017-м ён сапраўды “стрэліў” і на сёння налічвае 10 інструктараў-валанцёраў, якія могуць навучыць любога чалавека ездзіць на ровары. https://vk.com/bicycle_school.minsk
Дзейнасць Мінскага веласіпеднага таварыства з 2017 года падтрымана Еўрапейскім саюзам у межах праекта "Гарадское веларуху ў Беларусі".