image2 13.04.2023

У Маладзечне адчынiўся першы ў горадзе Цэнтр праграмавання і робататэхнікі для дзяцей

1.jpg

Падтрымліваючы STEM-ініцыятывы, Праграма развіцця ААН (ПРААН) і партнёры дапамагаюць развіваць навыкі і інавацыйнае мысленне ў маладых людзей у рэгіёнах, інвеставаць у павышэнне іх канкурэнтаздольнасці на рынку працы сёння і ў будучыні. Фота прадстаўлена Цэнтрам праграмавання і робататэхнікі "ROBO&Kod".

Адкрыццё Цэнтра праграмавання і робататэхнікі "ROBO&Kod" у г. Маладзечна Мінскай вобласці стварае новыя магчымасці для засваення дзецьмі ведаў і навыкаў у STEM-галінах (натуральныя навукі, тэхналогіі, інжынерыя, матэматыка). 

Паводле дадзеных Сусветнага эканамічнага форума, у будучыні 9 з 10 прафесій будуць патрабаваць лічбавых навыкаў. Падтрымліваючы STEM-ініцыятывы, Праграма развіцця ААН (ПРААН) і партнёры дапамагаюць развіваць навыкі і інавацыйнае мысленне ў маладых людзей у рэгіёнах, інвеставаць у павышэнне іх канкурэнтаздольнасці на рынку працы сёння і ў будучыні. Партнёрства ў гэтым напрамку таксама садзейнічае рэалізацыі мерапрыемстваў дзяржаўнай праграмы «Адукацыя і маладзёжная палітыка» на 2021-2025 гг., Нацыянальнага плана дзеянняў па забеспячэнню гендэрнай роўнасці на 2021-2025 гг. і дзяржаўнай праграмы «Малое і сярэдняе прадпрымальніцтва» на 2021-2025 гг. 

2.jpg

Прадпрымальніца Алена Сізова распрацавала праграму навучання і знайшла выкладчыка, які прайшоў курсы па правядзенні заняткаў па робататэхніцы ў Беларускім дзяржаўным педагагічным універсітэце ў Мінску. Фота прадстаўлена Цэнтрам праграмавання і робататэхнікі "ROBO&Kod".

Раней Алена Сізова, як і іншыя жыхары г. Маладзечна, вазіла сына на ўрокі праграмавання і робататэхнікі ў г. Мінск. Адлегласць ад Маладзечна да Мінска – 75 кіламетраў, на дарогу і заняткі можа спатрэбіцца цэлы дзень. Не кожная сям'я мае такую магчымасць. Каб даць дзецям у Маладзечне такую ж магчымасць для навучання, як у сталіцы, Алена адчыніла ў сваім горадзе курсы па праграмаванні і робататэхніцы для дзяцей. 

Прадпрымальніца Алена Сізова распрацавала праграму навучання і знайшла выкладчыка, які прайшоў курсы па правядзенні заняткаў па робататэхніцы ў Беларускім дзяржаўным педагагічным універсітэце ў Мінску. Памяшканне для заняткаў Алена арандавала ў мясцовага гандлёва-эканамічнага каледжа. Каледж мог даць абсталяванне ў арэнду толькі ў пэўныя дні і час, а ён не заўсёды падыходзіў навучэнцам. Тым не менш, прадпрымальніца набрала некалькі груп і пачала працаваць. Па складаных пытаннях яна кансультавалася са STEM-школамі ў г. Мінску. 

Вынікі працы уражвалi. Дзеці вучыліся працаваць у Kodu Game Lab, Scratch, Unity 3D, C #, 3Ds Max, Python, а таксама паказвалі вынікі ў робататэхніцы на канструктарах Lego EV3 і Lego We Do 2.0. Заняткі карысталіся вялікім попытам, і адведзенага арэндай часу стала не хапаць, а арэндаваныя кампутары мелі патрэбу ў паляпшэнні. Аднак сродкаў на пашырэнне, а тым больш на адкрыццё ўласнага цэнтра, не хапала. 

Тым не менш, Алена адважылася — арандавала асобнае памяшканне і зрабіла там рамонт. Пры падтрымцы міжнароднага праекта прадпрымальніца набыла новае якаснае абсталяванне і адчыніла Цэнтр праграмавання і робататэхнікі "ROBO&Kod". Разам з асобным памяшканнем з'явілася магчымасць скласці зручны для вучняў расклад. Пасля мадэрнізацыі колькасць дзяцей, якія наведваюць курс, павялічылася з 50 да 135 чалавек. Пашырылі выкладчыцкі склад і наменклатуру навучальных курсаў. Зараз Цэнтр працуе не толькі ў навучальны час, але і падчас школьных вакацый, калі школьнікі могуць прайсці розныя экспрэс-курсы і потым выбраць, што будуць вывучаць больш паглыблена. 

3.jpg

Навучанне дзяўчынак тэхналогіям і лічбавым навыкам мае важнае значэнне для дасягнення гендэрнай роўнасці. Фота прадстаўлена Цэнтрам праграмавання і робататэхнікі "ROBO&Kod".

Навучанне дзяўчынак тэхналогіям і лічбавым навыкам мае важнае значэнне для дасягнення гендэрнай роўнасці. Гэта дасягаецца за кошт падрыхтоўкі дзяўчынак да працы ў галіне STEM і забеспячэння роўных магчымасцяў для кар'ернага росту ў прафесіях будучыні. На сённяшні дзень дзяўчынкі складаюць пакуль толькі 12% ад усіх дзяцей-навучэнцаў у Цэнтры «ROBO&Kod». Цэнтр плануе пашырыць удзел дзяўчынак у праграмах. 

«Мы навучаем дзяцей робататэхніцы, вучым пісаць сайты, ствараць гульні, мабільныя праграмы, вывучаем такія запатрабаваныя мовы праграмавання, як C# і Python, дызайн і 3D-дызайн, даем магчымасць паспрабаваць сябе ў розных IT-прафесіях і абраць для сябе прафесію будучыні», — кажа Алена Сізова, стваральнік Цэнтра праграмавання і робататэхнікі «ROBO & Kod».

Ініцыятыва рэалізавана ў рамках праекту «Падтрымка эканамічнага развіцця на мясцовым узроўні ў Рэспубліцы Беларусь», які рэалізуецца ПРААН у партнёрстве з Міністэрствам эканомікі Рэспублікі Беларусь і што фінансуецца Еўрапейскім звязам. Праектам з 2019 па 2022 год падтрыманы 53 мясцовыя ініцыятывы, каардынатарамі якіх былі жанчыны. Пачалі працу 15 новых бізнэсаў, якія ўзначальваюць жанчыны.